ورکشاپ طراحی پوستر خلیج فارس با حضور محمد اردلانی

 

مجله بین‌المللی گرافیک آرت نیوز در آخرین شماره خود به بررسی و نمایش بخشی از آثار چهارمین جشنواره بین‌المللی پوستر خلیج فارس پرداخته است.



مجله الکترونیکی "گرافیک آرت نیوز" روز گذشته با انتشار مقدمه‌ای درباره روز ملی خلیج فارس در ایران، به بررسی جشنواره بین‌المللی پوستر خلیج فارس پرداخته و منتخبی از آثار آن را به نمایش گذاشته است.
این مجله در مقدمه ی این آثار ذکر کرده است که؛ "در تاریخ ۳۰ آپریل سال ۲۰۰۶ مجله نشنال جیوگرافی نقشه ای را منتشر کرد که نام عجیب و تازه‌ای در جای نام خلیج فارس در آن درج شده بود، البته این مجله برای این اشتباه بعدا از ایرانیان عذرخواهی کرده و اشتباه خود را تصیح کرد ولی با این وجود ۳۰ آپریل در تقویم ایرانی به نام ؛ روز ملی خلیج فارس، ثبت شد‪.‬"
این مجله الکترونیکی در ادامه این مطلب می افزاید: "طراحان ایرانی بسیاری هرساله برای یاداوری ی این رویداد، به طراحی پوستر می‌پرازند و پوسترهایی که مشاهده می‌کنید سال گذشته در یک کارگاه سه روزه به سرپرستی استاد محمد اردلانی در فرهنگ سرای فناوری اطلاعات تهران طراحی شده و پیشتر در مکان‌های بسیاری به نمایش درآمده است‪.‬"
براساس این گزارش بیشتر مخاطبان مجله گرافیک آرت نیوز، غیر ایرانی هستند و انتشار این مطالب در این مجله ی انگلیسی زبان گویای تاثیرگذاری پوسترهای خلیج فارس در عرصه ی بین المللی است.
لازم به ذکر است، جشنواره بین‌المللی پوستر خلیج فارس، هر ساله همزمان با ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس توسط پرتال اینترنتی و غیر دولتی خلیج فارس ما برگزار می‌شد اما امسال به دلیل عدم حمایت مالی، پنجمین دوره این چشنواره بین المللی برگزار نشد. گفتنی است دبیر این جشنواره پیش از این در گفت‌وگو با رسانه ها از عدم حمایت ارگان‌ها و حامیان دوره‌های قبلی جشنواره برای برگزاری پنجمین دوره آن در سال 91 گلایه کرده بود