محمد اردلانی در میان داوران مسابقه ی بین المللی پوستر برای فردا 2012

مجید عباسی به عنوان عضو هیئت داوران و محمد اردلانی در هیئت انتخاب آثار به نمایندگی از کشور ایران در این رویداد جهانی حضور دارند.

موضوع این دوره ی جشنواره ی "پوستر برای فردا" به برابری جنسیت اختصاص دارد و قرار است آثار برگزیده  در نقاط  مختلف دنیا به نمایش درآید.

در مقدمه ی فراخوان این مسابقه از قول آقای جیمز بروان چنین آمده که : ما در دنیایی مردانه هستیم. جهانی که در آن زنان مورد استثمار و تبعیض قرار می‌گیرند. هزاران سال است که چنین بوده و بر خلاف قدم‌های بی‌شماری که در مسیر درست برداشته شده است، شرایط نشان دهنده‌ی این است که تغیییرات اساسی هنوز بسیار اندک است. این جهان مرد سالار بدون وجود زنان هیچ نخواهد بود. در هرجامعه‌ای، زنان پشتوانه‌ی خانواده هستند. همه‌ی ما می‌دانیم که مهارت‌ها، استعدادها، انگیزه‌ها و به طور کلی هر آنچه زنان برای موفقیت نیاز دارند، اگر از مردان پیشی نگیرد، دست کم به اندازه‌ی توانایی‌های مردان است، ولی هنوز همچنان آن وضعیت قدیمی مرد سالار برقرار است. (گزارش اخلاف جنسیت جهانی، انجمن اقتصاد جهانی ۲۰۱۱)

برگزار کنندگان این رویداد بر این اعتقادند که اکنون برای داشتن جهانی بهتر به برابری جنسیت نیاز است. پس از همه‌ی مخاطبان خود خواسته اند تا پوستری طراحی کنند که وضعیت موجود را ببیند و آینده‌ ای متفاوت را متصور شوند.

همچنین شرایط شرکت در این فراخوان بدین شرح آمده که: شرکت کنندگان می‌توانند تا ۱۰ اثر را در این مسابقه شرکت دهند. پوستر ها باید به صورت عمودی و با مضمون خواسته شده طراحی شود. آثاری که در مسابقه شرکت داده می‌شوند، باید آثاری با اصالت باشند که قبلا به چاپ نرسیده باشند. کل اثر باید کار خود طراح بوده و نباید از هیچ عنصر دارای حق کپی رایت دیگری در آن استفاده شده باشد. همچنین شرکت در این مسابقه رایگان خواهد بود.

گفتنی است در بخش هیئت ژوری اساتیدی چون کریستینا چیاپینی (ایتالیا)، گیته جاست (دانمارک)، ماریا مگدلنا (هلند)، آلن لوکرنک (فرانسه)، لیلا موسفی (لبنان)، مایکل اولیوییر(فرانسه)، کارولینا روجاس (کلمبیا) و پائولا ترکسلور (سوییس) در کنار مجید عباسی از ایران به داوری خواهند پرداخت.

همچنین در بخش انتخاب آثار این رویداد 80 استاد مطرح طراحی گرافیک و تصویرسازی از سراسر جهان چون میرکو ایلیک (ایالات متحده)، آنجلوس باکاس (یونان)، دیوید برمن (کانادا)، فرانسسکو دوندینا (ایتالیا)، آندریا فلنر(مکزیک)، مایکل هاردت (سوئد)، آنیتا کنز (کانادا)، راسل کندی (استرالیا)، رابرت ال پتر (سوییس)، فینی نیگارد (دانمارک)، ایستوان اوروسز (مجارستان) و و رنه ونر (سوییس)، محمد اردلانی از ایران را همراهی خواهند کرد.

علاقمندان برای شرکت در این مسابقه لازم است آثار خود را در اندازه ی 100 در 70 سانتیمتر عمودی با مختصات RGB و با فرمت JPG با حجم حد اکثر 10مگابایت تا تاریخ 10 جولای (20 تیر ماه) در وب سایت این رویداد به نشانی WWW.POSTERFORTOMORROW.ORG بارگزاری نمایند.لازم به ذکر است آثار برگزیده ی این مسابقه ضمن چاپ در کتاب این رویداد، در شهر های بسیاری در سرتاسر جهان به نمایش در خواهد آمد.

همچنین ۱۰ طرح برتر به انتخاب هیئت داوران جزو مجموعه‌ ی دائمی موزه های معتبر بی‌شماری در سرتاسر از جمله موزه پلاکات دانمارک، موزه طراحی شهر گنت بلژیک، موزه طراحی گرافیک هلند، موزه پوستر لاهتی فنلاند، موزه ویکتوریا و آلبرت انگلستان، و... قرار خواهد گرفت.