پوستر فراخوان نمایشگاه و کتاب گرافیک معاصر ایران



گفتگوی رادیو فرهنگ با مشاور هنری فراخوان گرافیک معاصر ایران

محمد اردلانی که یکشنبه شب به عنوان مشاور هنری و یکی از مولفین کتاب گرافیک معاصر ایران با برنامه ی هفت اقلیم رادیو فرهنگ گفتگو می کرد، ضمن اشاره به شفاهی بودن بیشتر تاریخ گرافیک ایران و جای خالی پژوهشی مدون و فراگیر در مورد بیش از یکصد سال تاریخ گرافیک معاصر ایران، تلاش برای مکتوب سازی این تاریخ شفاهی با بهره گیری از اطلاعات و دانسته های اساتید پیشکسوت را یکی از برنامه های مولفین این کتاب ذکر کرد.


این مدرس و طراح گرافیک با اشاره به انتشار فراخوان برای طراحان گرافیک، سازمانها و مجموعه داران پوستر، دلایل کتاب سیاه برای این پروژه را ایجاد بستر مناسب برای کشف آثار و هنرمندان  جوان، روان سازی پژوهش برای مولفین کتاب تاریخ گرافیک معاصر ایران و برگزاری نمایشگاهی در خور توجه با همین موضوع برشمرد.

اردلانی ضمن یادآوری تمرکز اولین مجموعه از سری کتابهای گرافیک معاصر ایران بر شاخه ی پوستر، اظهار امیدواری کرد که با همکاری خوب هنرمندان، مجموعه داران و تمامی نهادهای حامی فرهنگ و هنر کشورمان راه این کتاب تا دربرگیری تمام شاخه های درخت تنومند گرافیک معاصر ایران ادامه پیدا کند.

مشاور هنری این فراخوان اعلام کرد که علاقمندان برای شرکت در این فراخوان تا پایان آبان ماه فرصت دارند تا پوستر های خود را از طریق وب سایت poster.blackbook.ir برای این نمایشگاه ارسال نمایند.